Koiran ja kissan sisäloisten häätöön: Flubenol pasta

Flubenol pasta ruisku ja kotelo
Säännöllinen sisäloislääkitys kuuluu jokaisen koiran ja kissan perusterveydenhuoltoon. Syynä on ennen kaikkea lemmikin oma hyvinvointi, mutta on hyvä muistaa, että osa koirilla ja kissoilla esiintyvistä sisäloisista voi tarttua myös ihmisiin. Pahimmillaan, vaikkakin erittäin harvoin, tartunta voi aiheuttaa vakavan sairastumisen.

Flubenol pasta tehoaa

Koira    Kissa
Suolinkainen  •
Hakamato  •
Taeniaheisimato  •
Piiskamato

Annostus

Päiväannos on 1 annosruiskun viivaväli eli 0,5 ml/kg/vrk. Flubenol-ruisku sisältää 7,5 ml pastaa. Yksi ruiskullinen riittää 5-kiloiselle kissalle tai koiralle 3 päivän hoitoon. Pasta soveltuu erityisesti kissoille sekä pienikokoisille koirille.

Oireet

Sisäloistartunta voi aiheuttaa eläimelle ripulointia, oksentelua ja vatsan turvotusta. Karva saattaa menettää kiiltoaan ja yleiskunto laskea. Loistartunta voi olla pentuikäiselle eläimelle jopa kohtalokas. Täysikasvuisen eläimen loistartunta sen sijaan saattaa olla lähes oireeton. Loishäätö tuhoaa eläimen suolistossa hoitohetkellä olevat sisäloiset, mutta se ei suojaa uusilta tartunnoilta. Loishäädöstä on tärkeää huolehtia säännöllisesti, vaikka oireita ei ilmenisi.

Ota tarvittaessa yhteys eläinlääkäriin

Lemmikin elämäntapa määrää, kuinka usein loishäätö on tarpeen antaa. Ulkona vapaasti liikkuva, hiiriä saalistava kissa saa herkemmin loisia kuin sisäkissa, ja se onkin syytä loislääkitä tiheämmin. Samoin metsästyskoirat ja ahkerasti näyttelyissä käyvät koirat ovat alttiimpia loistartunnoille. Mikäli lemmikin kanssa matkustetaan ulkomaille, on tehokas loishäätöohjelma tarpeen. Eläinlääkäriltä saa ohjeet matkustavan koiran tarpeellisesta loishäädöstä.

Lue lisää lemmikin sisäloisista sekä niiden häädöstä.

Tarkemmat tuotetiedot.